Adaptace dětí

Přijímání dětí do Ekoškolky Vidoule

  • Podle aktuální kapacity je možné dítě přijmout též v průběhu školního roku.
  • Přijetí předchází předem dohodnutý osobní rozhovor mezi rodiči a ředitelkou ekoškolky o potřebách rodiny a provozu ekoškolky.
  • Před nástupem dítěte odevzdávají rodiče ředitelce či zástupkyni ekoškolky vyplněné přijímací formuláře. Ty obdrží rodiče během zpřijímacího pohovoru nebo elektronicky. Vyplněné formuláře je potřeba odevzdat ředitelce či její zástupkyni v listinné podobě před nástupem dítěte ke vzdělávání.

 

Přijímací kritéria

  • již zapsaní sourozenci;
  • soulad výchovných ideí rodiny a ekoškolky;
  • rozsah docházky;
  • bydliště;
  • věk.

 


Adaptace dítěte
 
Probíhá podle aktuálních potřeb dítěte v součinnosti rodičů a ekoškolky.

 

  • Adaptace nového dítěte je pokud možno jemný přechod z náruče rodiny do prostředí školky. Pro malé dítě je přítomnost rodiče při nástupu do školky podporující a námi doporučovaná. S rodiči je předem probráno, jak bude probíhat.

  • Základem úspěšné adaptace je důvěra rodičů ve vlastní rozhodnutí začlenit dítě do kolektivu, důvěra v dítě a v kolektiv LMŠ.

  • Důležitým pravidlem pro úspěšnou adaptaci je včasný příchod.

  • Cílem je osamostatnění dítěte.

  • Adaptace probíhá zpočátku za přítomnosti jednoho z rodičů. Odehrává se po dobu 14 dní během dopoledního programu. Rodič sdílí s dítětem společné činnosti, ale následně mu nechává potřebnou volnost sžívat se s novým prostředím. Důvěřuje mu, že to zvládne. K tomu rodiči výborně pomáhá zapojení se do aktuální smysluplné činnosti, kterou mu zadají učitelky.

  • Adaptace může probíhat již během prázdninového provozu. Je kladen důraz na rytmicky uspořádaný den a navázání vztahu s hlavní pečující osobou v LMŠ.

  • Je přirozené, že dítě např. pro loučení pláče nebo se zlobí. Dává tím najevo, že se v nové situaci neorientuje. Orientuje se v ní však rodič, jehož rozhodnutí dát dítě do školky bylo vědomou volbou. Pláčem dítěte vzniká pro rodiče psychicky náročná situace. Učitelky jsou připraveny o jejich pocitech mluvit a podpořit je.

  • Nesnažíme se dítě za každou cenu utěšit, ale potvrzujeme mu jeho pocity, které jim pomáháme pojmenovat.

  • Vždy chceme, aby nám rodiče při odchodu dali dítě na klín či do náručí. Nikdy dítě nebereme z náručí rodiče.

Při adaptaci postupujeme zpravidla takto:

  1. den: rodič s dítětem zůstává na ranní kruh, před svačinkou se rozloučení odchází s dítětem domů;

  2. den: rodič s dítětem zůstává na ranní kruh, před svačinkou se rozloučení odchází s dítětem domů;

  3. den: rodič s dítětem zůstává na ranní kruh a na svačinku. Poté spolu odcházejí domů.

  4. den: rodič s dítětem zůstává na ranní kruh a na svačinku. Pokud je vše v pořádku, mohou pokračovat do lesa. Poté spolu odcházejí domů.

  5. den: rodič s dítětem zůstává na ranní kruh a na svačinku. Pokud je vše v pořádku, mohou pokračovat do lesa. Poté spolu odcházejí domů.

  6. den: rodič s dítětem zůstává na ranní kruh a na svačinku. Pokud je vše v pořádku, může odejít a dítě pokračuje do lesa a poté na oběd.

  7. den: rodič s dítětem zůstává na ranní kruh. Pokud je vše v pořádku, před svačinkou odejde a dítě může pokračovat do lesa a poté na oběd. Je nablízku.

 

  1. den: rodič s dítětem zůstává na ranní kruh. Pokud je vše v pořádku, před svačinkou odejde a dítě může pokračovat do lesa a poté na oběd. Je nablízku.

  2. den: rodič předává dítě učitelce a odchází. Je nablízku.

  3. den: rodič předává dítě učitelce a odchází. Je nablízku.

 

Jak to u nás "chodí" ? Prohlédněte si videa ...

youtu.be/iEEKgPppFzU

video kometky.mp4 (13689436)

 

 

 

"To nejdůležitější se odehrává právě teď."