R Y T M U S   D N E

 

Rytmus dne je aktuálně přizpůsobován klimatickým podmínkám a individuálním potřebám dětí.

 

8:00

8:45

příchody dětí; pravidelné pracovní a umělecké činnosti dle rytmu týdne / volná hra;

8:45

12:00

úklid, ranní kruh (hudebně taneční hry), hygiena, svačina, hygiena, pobyt v lese, hygiena;

12:00

12:30

pohádka, oběd, hygiena, příprava na odchod domů;

12:30

 

odchody domů

12:30

14:30

hygiena, příprava na odpočinek, odpočinek, převlékání, úklid po odpočinku;

14:30

15:30

volná hra, odpolední činnosti dle rytmu týdne, hygiena, svačina;

15:30

16:45

volná hra, odpolední činnosti dle rytmu týdne, odchody domů.

 

R Y T M U S   T Ý D N E 

...  Co a jak děláme a kam míříme ...

Pondělí  - barevné tvoření (práce s barvou)

V den Luny experimentujeme a objevujeme krásu barev. Malujeme do vlhkého podkladu akvarelovými barvami z přírodních pigmetů - naše obrazy jsou jako ze sna - jemné a krásné.

Od jara do podzimu sbíráme různé rostliny a plodiny a využíváme jejich přirozené schopnosti barvit tkaniny nebo papír.

Úterý - rukodělné a řemeslné tvoření

V den Marsu tvoříme z všemožných přírodních materiálů:

  • pracujeme s náčiním a nářadím: jehla, filcovací jehla, nůžky, kladivo, brusný papír, pilka, pilník, kleště;
  • přírodní plody - vyrábíme korále, řetězy, zvířátka, skřítky a víly;
  • ovčí rouno – zpracováváme mokrou i suchou technikou;
  • filc – šijeme skřítky, taštičky, vánoční ozdoby;
  • papír – trháme, stříháme, vystřihujeme, lepíme... mozaiky z voskového a hedvábného papíru, ozdoby a průsvity na okna, skládané a lepené řetězy;
  • dřevo – řežeme, brousíme... vyrábíme ohrádky pro zvířátka, knoflíky na tkané taštičky, ozvučná dřívka. 

Středa - modelování (práce s hmotou)

  • modelujeme - včelím voskem nebo zahradní, lesní či potoční hlínou;
  • v přírodě pozorujeme, jak a kým je tvořena a modelována krajina v našem okolí (pole, louka, les, skály, obytná čtvrť i výhled na Prahu);
  • pozorujeme, jak potok modeluje břeh.
  • Vnímáme, jak vše souvisí se vším a vše je na všem "nějak" zavislé ...

Čtvrtek - zahradničení a práce s potravinou

  • sázíme, přesazujeme, zaléváme rostlinky ve školičce i před ní a také na naší zahrádce;
  • sbíráme plody, trháme bylinky;
  • pozorujeme rytmus přírody a souvislosti s ním spojené;
  • Vnímáme, že jsme součástí přírody, světa, vesmíru ...
  • poznáváme, krájíme a ochutnáváme různé druhy zeleniny, bylinky a koření;
  • meleme obilná zrnka, zaděláváme těsto na kváskový chléb;
  • klademe si otázky a hledáme na ně odpovědi: Co rádi jíme? Co rádi pijeme? Co potřebujeme jíst a pít, abychom byli zdraví? Je vše, co vypadá lákavě, pro nás taky dobré?
 

Pátek - práce s prostorem, okolním prostředím a jeho poznávání

Venušin den je ve znamení společného zevrubného úklidu ...

  • čistíme podložky na malování, vyčesáváme kožešiny, zametáme ... ;
  • klademe si otázky, hledáme odpovědi: Čím můžeme přispět, aby byl svět okolo nás krásný? Jak se stane, že je v lese spousta odpadků? Na některé otázky se nám však špatně hledá odpověď...

 

 

Jak to u nás "chodí" ? Prohlédněte si video ...

youtu.be/iEEKgPppFzU

 

video kometky.mp4 (13689436)